Varumärkesplattform

För att kunna bygga ett starkt varumärke för Östersund har vi definierat vilka vi är, vad som gör oss unika, vad vi ska säga och till vilka. Det här har summerats i en varumärkesplattform som vi kallar för Östersundspulsen. Den har arbetats fram under 2017/2018 och cirka 800 Östersundsbor har på olika sätt bidragit till resultatet. Bland dem fanns representanter från alla delar av samhället, inte minst från näringslivet.

Östersundspulsen har medvetet utvecklats för att fungera för alla de målgrupper som du kan tänkas ha: allt från affärsresenärer till studenter eller internationella investerare. Det innebär att oavsett vem du vill attrahera till Östersund så kan du använda dig av Östersundspulsens verktygslåda. Det enda du behöver göra är att addera ditt eget budskap eller erbjudande.

På den här sidan kan du se en film och ladda ner två presentationer som beskriver varumärkesplattformen. En något utförligare presentation som beskriver de olika delarna av varumärkesplattformen mer ingående. Och en mer sammanfattande presentation av plattformen, som inkluderar det grafiska manéret.